تولید و فروش انواع فرش سجاده ای ، سجاده فرش ، فرش محرابی ، فرش نمازخانه ،

فرش سجاده ای ، سجاده فرش ، فرش محرابی ، فرش نمازخانه ، فرش حسینیه ، فرش مسجد ، فرش مسجدی ، فرش سجاده ای 500 شانه، فرش سجاده ای 700 شانه ،

تولید و فروش انواع فرش سجاده ای ، سجاده فرش ، فرش محرابی ، فرش نمازخانه ،

فرش سجاده ای ، سجاده فرش ، فرش محرابی ، فرش نمازخانه ، فرش حسینیه ، فرش مسجد ، فرش مسجدی ، فرش سجاده ای 500 شانه، فرش سجاده ای 700 شانه ،

مفروش کرن مسجد صاحب الزمان روستای کردیان شهرستان باخزر

در تصویر زیر نمایی از مسجد روستای کردیان از توابع شهرستان باخزر را مشاهده می کنید که با سجاده فرش سبز توسط شرکت فرش تک ستاره مفروش شده است. مجموعه تک ستاره افتخار دارد که مساجد بسیاری را در سراسر کشور مفروش کرده و به اماکن مذهبی زیادی در سراسر کشور خدمات رسانی کرده است. این مجموعه دارای سابقه طولانی در تولید و نصب فرش سجاده ای است و با بهره مندی از نیروهای ماهر و مجرب در زمینه نصب توانسته رضایت مشتریان خود را حاصل کند.



برای مشاهده سایر محصولات و دیگر طرح های ما به وبسایت ها و کانال های تلگرام ما مراجعه فرمایید:

وبسایت فرش سجاده ای تک ستاره

کانال تلگرام فرش سجاده ای تک ستاره

کانال تلگرام تابلوفرش تک ستاره

وبسایت فرش و تابلوفرش تک ستاره


تلفن مشاوره و فروش:

09131631223

آقای مهدوی فر


03154750320

03154750321

شرکت فرش تک ستاره



فرش سجاده ای, خرید فرش سجاده ای, فروش فرش سجاده ای, قیمت فرش سجاده ای, سجاده فرش, خرید سجاده فرش, فروش سجاده فرش, قیمت سجاده فرش, فرش سجاده مسجدی, فرش مسجدی, فرش محرابی

فلسفه وجود نقش و نگار در فرش و سجاده فرش

 نقوش و طرحهای قالی و فرش سجاده ای نه تنها زینت‌بخش خانه‌ها و تالارهاست بلکه روایت‌کنندهٔ داستانها و افسانه‌های ملی و دربردارندهٔ هنر، فرهنگ، سنت و آداب و رسوم یک منطقه است. بطور کلی میتوان گفت که نقش و نگارهای فرش زبان گویای یک فرش است و بدون آنها فرش مرده است. نقش و نگارهای فرش در هر منطقه بیانگر مفاهیم و معانی از دل آن اقلیم و فرهنگ مردمانش است.

بخش یک : ماهیت نگاره‌ها

محیط اطراف ما را اشکال و طرحهای متفاوت دربر گرفته‌اند که هرکدام از آنها به طریقی مفهومی را دربر می‌گیرند و یا بیان‌کنندهٔ موضوعی خاص هستند. شکل، مفهومی است گسترده و بسیار فراگیر که هر مورد قابل تصوری را دربر میگیرد اعم از شکل ظاهری اجسام تا کلمات، ارقام، حروف و نشانه‌های مختلف که هرکدام به طریقی ذهن را متوجه مفهوم خاصی میکند. مثلاً کلمه «آب» که ذهن ما را متوجه سیال بودن، تشنگی، جاری بودن … میکند و یا شکل دایره که مفهوم کامل بودن، بسته بودن و … را دربر دارد. به طور کلی میتوان گفت که هر شکل نشانه‌ای است، نشانه‌ای که مفهومی جدا را زنده میکند. نشانه‌ها بر دو گونه‌اند؛ نمادین و غیرنمادین. زمانی که می‌خواهیم مفهوم «درخت» را نشان دهیم می‌توانیم آنرا با کلمهٔ درخت و با نشان و شکل خاص آن ‡ مشخص کنیم، اما آیا مفهوم عشق، دوستی، تفکر و از این دست را که جنبه بیرونی ندارند را میتوان با نشانه مفهوم کرد؟ اینجاست که «نماد» به کمک ما می‌شتابد و عشق را مفهوم میکند. نمادها کار را برای نشان دادن مفاهیم و معانی انتزاعی آسان می کند. نمادها هم می تواند فرهنگی و هم جهانی باشد.

پروفسور گوستاویونگ در کتاب «انسان و سمبولهایش» می‌نویسد: «وقتی انسان برای گنجانیدن بعضی مفهوم‌ها در نشانه با مشکل روبرو شد، دست به دامن نماد میگردد چرا که نماد قدرت بیان او را افزایش می‌دهد.» نشانه‌ها اشکالی هستند قراردادی که انسان در طول تاریخ بوجود آورده است.

نشان H حرف هشتم از حروف لاتین است که در هر کلمه ای نقش خاصی را ایفا می‌کند، اینکه چرا این شکل و نشانه به عنوان حرف هشتم حروف لاتین انتخاب و قرار داده شده، معلوم نیست، مهم آنست که ما در طول تاریخ گذشته آنرا از گذشتگان گرفته و پذیرفته‌ایم.

نشانه‌ها به سبب اینکه بیانگر شکل ظاهری اجسام هستند، معمولاً در تمامی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها مفهومی مشترک را بیان می‌کنند ولی نماد چون ریشه در فرهنگ و ذهن مشترک یک تمدن دارد در هر فرهنگی دارای معنا و مفهوم خاصی است و اگر برخی نمادها در فرهنگ‌های مختلف معنای مشترک دارند به علت نقطه اشتراک بودن آن مفهوم در آن فرهنگ‌ها می‌باشد. به عنوان مثال «اژدها» در فرهنگ ایرانی نماد شیطان و روح پلید است و در فرهنگ چینی‌ها نمادی مقدس و مظهر قدرت و پاکی است.

از طرفی «بته جقه» هم نماد ماهی است و هم نماد سرو خمیده، پس میتوان گفت که بته محل تلاقی دو فرهنگ مختلف است. نماد زبان گویای هر فرهنگ و تمدن است که ریشه در تاریخ آن تمدن دارد.

بخش دو: اولین طرحها

با بررسی طرحها و نقوش پیدا شده در غارهای متعلق به ماقبل تاریخ پی به ذوق و فطرت هنرمندانهٔ انسانهای اولیه می‌بریم که اکثراً با تقلید از طبیعت و محیط اطراف و با کمک فطرت ناخودآگاه خود نقوش بدیع و انتزاعی آفریده‌اند. این طرحها بیشتر جنبه آیینی داشته و ارضاءکننده فطرت پرستشگر انسان می‌باشد که در نقاشیهای خود با یاری گرفتن از نیرویی غیبی سعی در غلبه بر طبیعت و دشمنان خود دارد، کشیدن تصاویری که در آنها حیواناتی را نشان میدهد که به وسیله انسانها شکار میشوند نشان از آن دارد که خود را برتر و قویتر از دیگر مخلوقات نشان دهد. در طرحهایی که انسان‌های اولیه از خود بجای گذاشته‌اند نشانی از جنبه تزیینی و زیباشناسانه نمی‌بینیم و این بعدها در مسیر هدف هنرمند قرار گرفت.

انسان در وهله اول جنبه کاربردی را مدنظر قرار داد و طراحی را به عنوان وسیله ای برای بیان افکار، اندیشه‌ها، آداب و مذاهب خود بکار برد. طراحی وسیله ای شد برای ارتباط بین انسانها که در مسیر تکاملی خود، منجر به اختراع خط شد. طراحی زبانی است زنده که عواطف و روحیات درونی هنرمند را عیان میکند و به او این امکان را میدهد که به راحتی با دیگر انسانها ارتباط برقرار کند. انسان طرحهایش را بر در و دیوار غارها و بعد بر روی بیشتر دست‌ساخته‌های خود اعم از سفال، ابزار و وسایل زندگی و نیز بر روی فرشها و سجاده فرش ها و زیراندازهایش حک کرد و به این طریق در دنیایی از طرح و نقش غوطه‌ور شد، دنیایی پر از طرحها و رنگهای متفاوت.

 

سجاده فرش, فرش سجاده مسجدی , فرش سجاده ای, فرش محرابی, فرش مسجدی, فرش تشریفاتی, خرید فرش سجاده ای, فروش فرش سجاده ای, قیمت فرش سجاده ای

مفروش کردن اردوگاه راهیان نور خرمشهر با فرش تشریفاتی

مجموعه تک ستاره کویر با برخورداری از نیروهای مجرب و با تجربه در زمینه سجاده فرش اقدام به خدمات رسانی به بسیاری از مساجد و اماکن مذهبی در سراسر کشور کرده است. این مجموعه با عرضه فرش سجاده ای باکیفیت در رنگ های متنوع و زیبا و به کارگیری نصاب های ماهر در جلب رضایت مشتریان موفق بوده است. سجاده فرش ها در کیفیت های مختلف از جمله 440 شانه, 500 شانه, 700 شانه و 1000 شانه قابل بافت است. 



برای مشاهده سایر طرح ها و دیگر محصولات ما به وبسایت ها و کانال های تلگرامی ما مراجعه فرمایید:

وبسایت فرش سجاده ای تک ستاره

کانال تلگرام فرش سجاده ای تک ستاره

کانال تلگرام تابلوفرش تک ستاره

وبسایت فرش و تابلوفرش تک ستاره


تلفن مشاوره و فروش:

09131631223

آقای مهدوی فر


03154750320

03154750321

شرکت فرش تک ستاره کویر


سجاده, سجاده فرش, سجاده نماز, سجاده نماز مسجد, فرش مسجدی, فرش محرابی, فرش سجاده ای, خرید فرش سجاده ای, فروش فرش سجاده ای, قیمت فرش سجاده ای, خرید فرش محرابی, فروش فرش محرابی, قیمت فرش محرابی, فرش نماز

مفروش کردن مسجد روستای رمین چابهار با سجاده فرش سبز

از افتخارات مجموعه تک ستاره کویر مفروش کردن مساجد متعدد در سراسر کشور است از شمال تا جنوب و غرب تا شرق. این مجموعه به دلیل برخورداری از پرسنل ماهر و با تجربه در زمینه طراحی, حمل و نصب و همینطور استفاده از فرش سجاده ای با کیفیت زبانزد است. در تصویر زیر مسجد نور روستای رمین چابهار را مشاهده می کنید که توسط این مجموعه با سجاده فرش سبز مفروش گردید. سجاده فرش ها در کیفیت ها و رنگ های مختلف موجود است از جمله 500 شانه, 700 شانه و 1000 شانه در رنگ های گردویی, بادامی, آبی, آبی کاربنی, روناسی و... .


برای مشاهده سایر محصولات و دیگر طرح ها به وبسایت ها و کانال های تلگرام ما مراجعه فرمایید:

تلفن مشاوره و فروش:
09131631223
آقای مهدوی فر

03154750320
03154750321
شرکت فرش تک ستاره کویر

سجاده, سجاده فرش, فرش سجاده ای, فرش محرابی, سجاده نماز, سجاده نماز مسجد, فرش مسجدی, فرش مساجد, خرید فرش سجاده ای, فروش فرش سجاده ای, قیمت فرش سجاده ای, فرش نماز

مفروش کردن مسجد المهدی پی قلعه کلاردشت با فرش محرابی بارگاه آبی

سجاده فرشی که در تصویر ملاحظه می کنید نوعی فرش محرابی است که ویژه مساجد و نمازخانه هاست. این سجاده فرش دارای طرحی سنتی و زیباست و رنگ آرامش بخشی دارد و مناسب فضا و اتمسفر معنوی مساجد است. در تصویر  زیر مسجد المهدی کلاردشت مفروش شده با سجاده فرش بارگاه آبی را ملاحظه می فرمایید. این سجاده فرش در کیفیت های مختلف قابل است. ازجمله 500 شانه, 700 شانه و 1000 شانه.



برای مشاهده سایر محصولات و دیگر طرح ها به وبسایت ها و کانال های تلگرام زیر مراجعه فرمایید:

وبسایت فرش سجاده ای تک ستاره

کانال تلگرام فرش سجاده ای تک ستاره

کانال تلگرام تابلوفرش تک ستاره

وبسایت فرش و تابلوفرش تک ستاره


تلفن مشاوره و فروش:

09131631223

آقای مهدوی فر


03154750320

03154750321

شرکت فرش تک ستاره کویر



سجاده, سجاده فرش, فرش سجاده ای, فرش محرابی, فرش مسجدی, فرش نماز, سجاده نماز, سجاده نماز مسجد,, قالی نماز, قالی مسجد, فرش حسینیه, فرش تشریفات, فرش هتل, خرید سجاده فرش,فروش سجاده فرش, قیمت سجاده فرش, خرید فرش محرابی, فروش فرش محرابی, قیمت فرش محرابی,